برنامه یکشنبه های حقوق عضویت در باشگاه مشتریان 29 اسفند 1402
ناشر نمونه سال‌های 1393 و 1394 و 1397 جمهوری اسلامی ایران
عضویت در باشگاه مشتریان مجد

سازمان های تخصصی

تجهیز کتابخانه های تخصصی
همکاری های علمی انتشاراتی

 

  • تجهیز کتابخانه های تخصصی

گسترش دامنه نفوذ علم حقوق در حوزه های مختلف اجتماعی اعم از امور بهداشتی، صنعتی، محیط زیست، منابع طبیعی، هوا و فضا، حمل و نقل، سیاست و … اقتضای پیشرفت و توسعه جوامع بشری است. امروز رشته های جنبی علم حقوق مانند حقوق سلامت یا حقوق محیط زیست و امثال آن به دلیل تخصصی بودن دارای اهمیت زیادی هستند و هر روز شاهد پیشرفت های چشمگیری در این علوم هستیم.

علاوه بر سازمان های تخصصی که مرتبط با نظام حقوقی کشور هستند مانند سازمان ثبت اسناد و املاک، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، دیوان محاسبات کشور و …، سازمان های تخصصی دیگری وجود دارند که نقش حقوق در آنها پررنگ است. بطور مثال سازمان محیط زیست یا سازمان منابع طبیعی و جنگلها و مانند آنها باید منابع علمی حقوقی مرتبط با خود را آرشیو داشته باشند.

تجهیز کتابخانه های تخصصی سازمان ها با توجه مرجعیت و مرکزیت این سازمان ها در توسعه علمی هر حوزه، دارای اهمیت زیادی است. 

خوشبختانه در مجد به موضوعات و رشته های جدید حقوقی توجه زیاد شده و آثار متنوعی در هر رشته منتشر شده است. مثلاً در حوزه حقوق محیط زیست در حدود هفتاد عنوان کتاب در مجد منتشر گردیده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

سازمان هایی که تجهیز کتابخانه های خود را مدنظر داشته و اعلام نیاز کنند، مجد آمادگی دارد تا منابع به روز و جدید خود را در اختیار قرار دهد.

 

  • همکاری های علمی انتشاراتی

کارشناسان خبره و متخصصان حقوقی در سازمان های تخصصی حضور دارند و اطلاعات آنها می تواند در قالب کتاب یا مقاله در اختیار جامعه حقوقی قرار گیرد.از طرف دیگر، سازمان های تخصصی نیازمند اطلاعات جدید حقوقی در حوزه خود هستند که امکان تهیه آن از منابع خارجی و داخلی وجود دارد.

همکاری های علمی و انتشاراتی بین مجد و سازمان های تخصصی می تواند از یک طرف، منجر به انتشار کتاب های تألیفی یا ترجمه شده حقوقی سازمان ها در مجد گردیده و از طرف دیگر، منابع روز دنیا در حوزه مرتبط با سازمان تخصصی می تواند توسط مترجمان مجد ترجمه گردیده و در اختیار سازمان ذیربط قرار گیرد.

اطلاعیه های مجد

قابل توجه متقاضیان اخذ نمایندگی مجد

شرایط اعطای نمایندگی شرایط پخش کتاب شرایط اعطای نمایندگی مهمترین شرط موفقیت در فعالیت اقتصادی، توسعه سطح تماس...



اخبار حقوقی

معاون قوه قضاییه: ماده ۴۷۷ نیازمند انجام اصلاحات است

رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه: معتقد هستم باید در ماده ۴۷۷ اصلاحاتی صورت بگیرد و مورد بازبینی قانونگذار...