برنامه یکشنبه های حقوق عضویت در باشگاه مشتریان 6 مرداد 1403
ناشر نمونه سال‌های 1393 و 1394 و 1397 جمهوری اسلامی ایران
عضویت در باشگاه مشتریان مجد

قوانین حمل بار با آسانسور

20 خرداد 1403

طبق قانون استفاده از آسانسور برای اسباب‌کشی و حمل مصالح ساختمانی و نخاله‌های ناشی از تعمیرات ممنوع است.

هر آسانسور توان و استاندارد نقل و انتقال چند نفر را دارد، ظرفیت هر آسانسور روی بدنه آن نصب شده است. این علامت‌ها میزان وزن استانداردی که آسانسور قادر به حمل آن است را مشخص می‌کنند. بی‌توجهی افراد به وزن استاندارد هر آسانسور موجب می‌شود استهلاک آسانسور بالا برود.

همچنین باید توجه داشت آسانسور‌هایی که برای حمل و نقل افراد تعبیه می‌شوند با آسانسور‌های مخصوص حمل بار تفاوت دارند، میزان وزنی که آسانسور حمل افراد نشان می‌هد به مواردی نظیر حمل اسباب و اثاثیه تعمیم داده نمی‌شود. آسانسور حمل با به لحاظ ساختاری متفاوت است و در بعضی ساختمان‌ها آسانسور‌هایی برای حمل بار تعبیه می‌شود که ساکنین می‌توانند از آن برای جابجایی اسباب و اثاثیه استفاده کنند.

اما به طور کلی برای موارد اینچنینی در ساختمان‌ها بنا به نظر هیئت مدیره ساختمان تصمیم‌گیری می‌شود. طبق قانون استفاده از آسانسور، بر طبق ماده ۵۶ قانون تملک آپارتمان‌ها مصوب ۱۳۴۳ “اسباب‌کشی و حمل مصالح ساختمانی و نخاله‌های ناشی از تعمیرات به وسیله آسانسور ممنوع است و سرایدار ساختمان موظف به ممانعت از انجام این عمل خواهد بود”.

بر طبق این ماده و مطالب گفته شده می‌توان گفت، استفاده از این وسیله در موارد غیراصولی ممنوع است و باعث خسارت زدن به منافع عمومی می‌شود. استفاده غیراصولی از مشاعات ساختمان به ضرر تمام افراد است و هزینه‌های آن شامل همه ساکنین خواهد شد.

اطلاعیه های مجد

قابل توجه متقاضیان اخذ نمایندگی مجد

شرایط اعطای نمایندگی شرایط پخش کتاب شرایط اعطای نمایندگی مهمترین شرط موفقیت در فعالیت اقتصادی، توسعه سطح تماس...



اخبار حقوقی

فرایند تشکیل دادگاه‌های صلح در حال انجام است/ آغاز فعالیت از مهرماه

معاون اول قوه قضاییه گفت: بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف، باید در مهرماه سال جاری دادگاه‌های...