برنامه یکشنبه های حقوق عضویت در باشگاه مشتریان 24 آبان 1403
ناشر نمونه سال‌های 1393 و 1394 و 1397 جمهوری اسلامی ایران
عضویت در باشگاه مشتریان مجد

پلیس فتا تشریح کرد: چرا همچنان در تله پیامک جعلی گرفتار می شویم؟

8 اردیبهشت 1403

سرهنگ پاشایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا در پاسخ به این سوال به دو عامل اشاره کرد و گفت: نخستین مسئله بی توجهی، نادیده گرفتن مردم از یک طرف و عدم اطلاع رسانی مناسب از طرف دیگر علت اصلی تداوم کلاهبرداری با پیامک‌های جعلی است.

باید سطح عمومی جامعه هشدارهای پلیس و دیگر نهادها را جدی گرفته و نسبت به انواع شیوه‌های کلاهبرداری هوشیار و آگاه باشند.

وی تعدد سامانه‌های خدماتی را نیز از دیگر دغدغه‌ها و عوامل موفقیت تله سودجویان پیامکی عنوان کرد و گفت: تعدد سامانه‌های خدماتی که هر یک مختص به دستگاهی است، زمینه را برای سوداگری کلاهبرداران پیامکی فراهم می کند.

در اغلب کشورها خدمات عمومی از طریق یک سامانه متمرکز اطلاع رسانی و ارائه می شود در حالی که در کشور ما هر دستگاه اجرایی و خدماتی سامانه‌ای مختص به خود دارد و بر همان بستر خدمات می دهد. این مسئله زمینه را برای سردرگمی مردم و اثرگذاری بیشتر تاکتیک ترس و تشویق کلاهبرداران فراهم می‌کند.

ایشان ارسال پیامک‌های جعلی بر بستر پیام‌رسان‌های داخلی و سکوهای بومی را یکی از شگردهای جدید کلاهبرداران عنوان کرد و افزود: متاسفانه به دلیل بومی بودن و اعتماد مردم به این سکوها کلاهبرداران از طریق هک اطلاعات کاربری شهروندان اقدام به تولید و توزیع پیامک های جعلی کرده و اینگونه شهروندان را به دام می اندازند.

علاوه بر افزایش آگاهی مردم و گسترش اطلاع رسانی، باید موضوع یکپارچه سازی سامانه‌ خدماتی را به عنوان یک راه حل در جلوگیری و یا مقابله هرچه بیشتر با پیامک‌های جعلی مد نظر قرار گیرد تا کلاهبرداری در این حوزه به حداقل برسد.

 

گروه خبری مجد majdlaw@

تلگرام/ اینستاگرام/ واتساپ/ یوتیوب/ آپارات/ ایتا/ سایت

اطلاعیه های مجد

قابل توجه متقاضیان اخذ نمایندگی مجد

شرایط اعطای نمایندگی شرایط پخش کتاب شرایط اعطای نمایندگی مهمترین شرط موفقیت در فعالیت اقتصادی، توسعه سطح تماس...



اخبار حقوقی

اسکودا اصلاحیه‌ای پیشنهادی برای «قانون تسهیل» تهیه می‌کند

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) پیش‌نویس پیشنهادی قانون تسهیل را برای بررسی در همایش آتی هیات عمومی...