برنامه یکشنبه های حقوق عضویت در باشگاه مشتریان 17 اردیبهشت 1403
ناشر نمونه سال‌های 1393 و 1394 و 1397 جمهوری اسلامی ایران
عضویت در باشگاه مشتریان مجد

رئیس پلیس فتای کشور : ۷۰ درصد پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا مربوط به استفاده از مالکیت سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان است

2 اردیبهشت 1403

سردار مجید با تاکید بر این که گمنام بودن هویت در فضای سایبری یکی از مهمترین عواملی است که بسترساز سوءاستفاده مجرمان می‌شود، اظهار داشت: ۷۰ درصد پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس فتا مربوط به استفاده از مالکیت سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان است و بارها شاهد آن بوده‌ایم که سهل‌انگاری مردم درباره سیم‌کارت‌های تحت مالکیتشان، آن‌ها را بدون این که آگاه باشند، وارد پرونده‌های قضایی کرده است. همچنین بسیاری از شهروندان به دلیل ارزانی و راحت بودن دریافت سیم‌کارت‌های اعتباری، غافل از مسئولیتی که خرید این سیم کارت‌ها برای آن‌ها ایجاد می‌کند، اقدام به خرید چندین سیم‌کارت بی‌نام و نشان می‌کنند و بدون توجه به نقل و انتقال قانونی، آن‌ها را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر پلیس، همچنان شاهد آن هستیم که برخی افراد، سیم‌کارت خود را دور می‌اندازند و بدون این که سیم‌کارت قبلی را امحا کنند، سیم‌کارت جدیدی تهیه می‌کنند. همچنی برخی افراد نیز سیم‌کارت‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند یا آن‌ها را اجاره می‌دهند که بسیار نگران‌کننده است. توصیه همیشگی پلیس به شهروندان این است که به هیچ وجه، سیم‌کارت خود را به افراد غریبه واگذار نکنند یا اجاره ندهند، زیرا در چنین شرایطی، مسئولیت هر اقدام مجرمانه‌ای که با سیم‌کارت انجام شود، برعهده مالک آن خواهد بود.

 

گروه خبری مجد majdlaw@

تلگرام/ اینستاگرام/ واتساپ/ یوتیوب/ آپارات/ ایتا/ سایت

اطلاعیه های مجد

قابل توجه متقاضیان اخذ نمایندگی مجد

شرایط اعطای نمایندگی شرایط پخش کتاب شرایط اعطای نمایندگی مهمترین شرط موفقیت در فعالیت اقتصادی، توسعه سطح تماس...



اخبار حقوقی

آغاز فعالیت دادگاه‌های صلح از اردیبهشت ماه

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف: دادگاه‌های صلح از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ شروع به فعالیت می‌کنند. این طرح...