برنامه یکشنبه های حقوق عضویت در باشگاه مشتریان 30 اردیبهشت 1403
ناشر نمونه سال‌های 1393 و 1394 و 1397 جمهوری اسلامی ایران
عضویت در باشگاه مشتریان مجد

مدیر کل اداره ثبت شرکتها سازمان ثبت: شرکت ها و موسسات غیرتجاری سند الکترونیک دریافت می کنند.

17 اردیبهشت 1403

مدیرکل اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور اسناد الکترونیک خبر داد و گفت: برای نخستین بار شرکت‌ها اسنادی دریافت می‌کنند که دارای هولوگرام است و با اسکن رمزینه صریح (QRCode) روی سند، بخشی از اطلاعات ثبت شده آن مجموعه قابل رویت خواهد بود.

اسناد الکترونیک شرکت‌ها مانند پروانه کسب واحدهای صنفی قابل نصب در محل فعالیت شرکت است و این طرح که برای صنعت و تجارت مزایای بسیاری دارد تاکنون تنها در چند کشور اجرا شده است.

به عنوان نمونه اطلاعات مربوط به همه شرکت‌های فعال در زمینه فولاد با صدور اسناد الکترونیکی برای شرکت‌ها در دسترس قرار می‌گیرد و این اقدام برای افرادی که می‌خواهند در این صنعت سرمایه‌گذاری داشته باشند، اطلاعات مفید و قابل اتکایی است همچنین این اقدام برای فعالان بورس نیز ارزشمند است.

از سال ۱۳۱۱ تاکنون شرکت‌های زیادی در کشور تاسیس شده‌ و در کنار آن شرکت‌هایی نیز منحل شده‌اند و اکنون حدود ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار شرکت و موسسه غیرتجاری ثبت شده در کشور داریم.

اکنون شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، تضامنی و تعاونی بیشترین فراوانی شرکت‌های ثبت شده در کشور هستند.

در حال حاضر ۷۹۵ هزار و ۳۶۷ شرکت سهامی خاص، هزار و ۷۴۴ شرکت سهامی عام، ۷۶۳ هزار و ۲۵۴ شرکت مسئولیت محدود، ۲۶۵ هزار و ۹۴۰ شرکت تعاونی و حدود ۱۰۰ هزار شرکت نیز با عناوین دیگری ثبت شده است.

سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۰۶ هزار و ۲۵۷ نام شرکت در اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تایید و ۷۶ هزار و ۶۲۷ شرکت ثبت شده است.

کل موسسات غیرتجاری ثبت شده در کشور ۱۷۵ هزار و ۹۲۴ موسسه است و اکنون حدود ۳۵۰۰ شرکت و موسسه خارجی در ایران نمایندگی دارد.

گروه خبری مجد majdlaw@

تلگرام/ اینستاگرام/ واتساپ/ یوتیوب/ آپارات/ ایتا/ سایت

اطلاعیه های مجد

قابل توجه متقاضیان اخذ نمایندگی مجد

شرایط اعطای نمایندگی شرایط پخش کتاب شرایط اعطای نمایندگی مهمترین شرط موفقیت در فعالیت اقتصادی، توسعه سطح تماس...



اخبار حقوقی

طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول تصویب شد

آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این قانون مهم که قانون سرنوشت سازی است نیاز به...